راهنمای خرید

راهنمای خرید ویک برد

همواره در انتخاب و خرید صحیح ویک برد می بایست به دو نکته اصلی توجه کرد. نوع کاربرد آن، اعم از قایق یا کیبل. وزن ورزشکار – به تازگی برخی از تولیدکننده ها محدودیت وزن را برداشته و به انتخاب ورزشکار گذاشته اند.
تفاوت اصلی ویک بردهای قایق و کیبل در جنس بکار رفته در ساخت و هسته مرکزی آنها، جنس لایه زیرین، شیارها و سکان های بکار رفته در سطح زیرین و انعطاف ویک برد هاست.
ویک برد قایق
در بیشتر موارد مدل های قایق دارای ساختار هسته پلی اورتان بوده که در مرکز تخته تقویت می شوند.  تقویت هسته مرکزی آنها جهت استحکام آن در هنگام فرود است.  ویک بردهای طراحی شده برای استفاده پشت قایق، انعطاف کمی داشته و دارای پتانسیل پرش بر موج ها یا پاپ هستند. از طرفی شیارها و سکان های در قالب ویک برد طراحی شده تا با هدایت آب سرعت حرکت ویک بردباز را افزایش دهد. در برخی از مدل ها سکان ها قابلیت جدا شدن از ویک برد را دارند. همچنین طول ویک بردهای قایق نسبت به وزن ورزشکار نسبت به مورد مشابه در کیبل کوتاه تر است.
ویک برد کابلی
مدل های کابلی به روشی متفاوت تقویت می شوند، به طوری که بیشتر آنها دارای هسته چوبی بوده و انعطاف بالایی دارند. از دیگر ویژگی‌های ویک بردهای کابلی، استفاده از صفحه ضد سایش پلاستیکی در سطح زیرین آن است. این صفحه از ویک برد در برابر سایش ناشی از برخورد با موانع محافظت کرده و دوام آنرا افزایش می دهد. همچنین با استفاده از پلی اورتان یا ABS در لبه ویک بردهای کابلی، خرابی های ناشی از هر گونه ضربه ناخواسته در برخورد با سکوها و موانع کاهش می باشد. سایز و طول ویک بردهای کابلی در سال های اخیر افزایش یافته و در برخی تولیدات کاملا به انتخای ورزشکار است.
ویک بردهای هیبریدی
 قطعاً مدل‌هایی وجود دارند که در وسط دو دسته قرار می‌گیرند، اما در طول سال‌ها کمتر رایج شده‌ و بیشتر برندهای بزرگ آن‌ها را تولید نمی کنند. این به این معنی نیست که شما را مجبور به خرید دو ویک برد کنند، بلکه بیشتر به این دلیل است که چیزی که برای راید پشت قایق ‍ شما مناسب است، برای راید با کابل مناسب نبوده و گاهی نتیجه معکوس می دهد.
برگرفته از ترجمه اشین ویک
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *